Cummins Inc. (NYSE: CMI) bugün, QSK60 motoru için Metanol Kiti geliştirme önerisinin, İngiltere Hükümeti tarafından finanse edilen ve Innovate UK ile ortaklaşa yürütülen Sıfır Emisyonlu Gemiler ve Altyapı (ZEVI) yarışması kapsamında seçildiğini duyurdu. En iyi 10 proje arasında yer almak için Cummins, karbonsuzlaştırma yolunda temiz denizcilik teknolojisi çözümlerinin geliştirilmesi, uygulanması ve işletilmesi için büyük bir İngiltere limanı ve operatörleriyle işbirliği yapma önerisi sundu.
Denizcilik Sektöründe Karbonsuzlaştırma Adımı
Toplam 4,4 milyon £ tutarındaki fon, Cummins ve proje paydaşları — Ocean Infinity, Aberdeen Liman İdaresi ve Proman AG — tarafından, İngiltere’de tasarlanmış ve üretilmiş yüksek beygir gücüne sahip deniz içten yanmalı motorları için metanol dönüşüm kitinin yerleştirilmesinde kullanılacak. Bu proje, İngiltere’ye daha temiz denizcilik yakıtlarına geçişi sağlamada önemli bir dayanak noktası sunuyor.
2025’in ikinci çeyreğinde tamamlanması planlanan proje, geminin açık deniz operasyonlarında CO2 emisyonlarında %50 azalma hedeflerken, NOx, SOx ve PM seviyelerinin geleneksel yakıtın yaydığı seviyelerden önemli ölçüde düşük olmasını sağlayacak. Ayrıca, tüm yeniden donatılmış çift yakıtlı motorlar, IMO Tier III emisyon standartlarına uygunluk sağlayacak.
Köprü Teknolojilerle Emisyon Azaltımı
“Cummins, köprü teknolojileri stratejimizle iyi uyumlu olan bu çift yakıt projesi için İngiltere Hükümeti tarafından seçilmekten onur duyuyor,” diyen Cummins Teknoloji Mimarisi ve Planlama Direktörü Mark Bargent şöyle devam etti: “Denizcilik sektörünün IMO tarafından istenen şekilde 2050 yılına kadar sera gazı emisyonlarında %50 azaltma hedefine ulaşmasına yardımcı olma taahhüdümüzü sürdürüyoruz. Bu hedefe ulaşmak için gemi üreticilerinin karbonsuzlaştırma planları için bir yol haritasına ihtiyaçları var.”
“Mevcut motor kurulumlarının dönüştürülmesine odaklanan bu proje, bugün ile gelecekte inşa edilecek yeni, daha temiz teknoloji gemileri arasında sorunsuz bir geçiş sunuyor,” diye ekledi Cummins Yönetici Direktörü – Strateji, Ürün Planlama ve Dijital Molly Puga. “Büyük bir gemi revizyonu ihtiyacını ortadan kaldırıyor ve tüm çevresel ve işletme koşullarında karbon emisyonlarının azaltılmasında anında olumlu bir etki yaratarak, denizcilik sektörünün küresel iklim ihtiyaçlarımızı karşılamasına yardımcı oluyor.”
Proje Ortaklıkları ve Teknoloji
Konsorsiyumun bir parçası olarak Ocean Infinity, Cummins’in çift yakıtlı HVO (hidroişlenmiş bitkisel yağ) ve metanol teknolojisini tasarlaması, geliştirmesi ve test etmesi için Armada 78m düşük mürettebatlı hibrit açık deniz hizmet gemilerinden birini sağlayacak. Cummins, daha önce 3. çeyrekte, endüstriyel uygulamalar için tüm yüksek beygir gücü motorlarında karıştırılmamış parafinik yakıtların – genellikle HVO dahil yenilenebilir dizel olarak anılır – onaylandığını duyurmuştu.
İskoçya’nın önde gelen net sıfır limanı olma konusunda güçlü bir hedefi olan Aberdeen Limanı, gemilerin test edilmesi için dünya çapındaki tesislerini ve hizmetlerini sunarken, Proman AG, metanol üretiminde uzun süredir devam eden küresel uzmanlığını ve ultra düşük karbonlu metanol üretiminin geliştirilmesindeki liderliğini katkı sağlıyor.
Ocean Infinity’nin Teknoloji Direktörü Josh Broussard şunları söyledi: “Ocean Infinity, denizde operasyonları insanların ve gezegenin yararına dönüştürmek için yenilikçi teknoloji kullanmak amacıyla var. Bu proje, gemi operasyonlarımızın çevresel etkisini en aza indirmek için sonuçta geleneksel enerji kaynaklarından düşük karbonlu alternatiflere geçişi hedefleyen daha geniş gelecek yakıtlar stratejimizin bir parçasını oluşturuyor. Stratejimiz, gelecekte nihayetinde amonyak geliştirmeden önce boşluğu doldurmak için HVO ve metanol gibi gelişmiş biyo-yakıtları içeriyor.”